המועדונים שלנו:
דף הביתביקור חברות ממועדוני וורשה וגדאנסק בארץ

ביקור חברות ממועדוני וורשה וגדאנסק בארץ

ביקור חברות ממועדוני וורשה וגדאנסק בארץ.
מועדון הנגב ומועדון פרדס חנה-כרכור חברו יחדיו לשם ארגון האירוח של  10 חברות סורופטימיסטיות ממועדונים בגדנסק ובוורשה.
ביום ראשון ה-13.3.2016 האורחות הגיעו לתחנת רכבת בינימינה והתקבלו בהתלהבות רבה בידי חברות מועדון פרדס חנה-כרכור. נסענו במיניבוס דרך כביש 77 לצפת.  בדרך הסברנו על האתרים והמקומות, על הצומח ועל כל מיני תופעות שבדרך (באנגלית ותירגום לפולנית).
כאשר הגענו לעיר העתיקה בצפת התקבלנו על ידי מדריך המדבר אנגלית שהסביר על העיר וחשיבותה במשך השנים לעם היהודי.  ביקרנו במוזאון לאומנות של העיר כמו וכן לאחד מבתי הכנסת ההיסטוריים והיפים הנמצאים בעיר.  הלכנו לאכול עם תצפית על ההרים ועל הכנרת.
בחזרה לפרדס חנה-כרכור הפולניות נלקחו לבתים של החברות ממועדון פרדס חנה-כרכור לכמה רגעים של התרעננות לפני ארוחת ערב.  בערב חגיגי זה עשינו טקס המסורתי של הדלקת נרות, ושמענו את ברכת המזון והשבועה של ארגון הסורופטימיסט, בשפות אנגלית ועברית. לאחר מכן כל אחת הציגה את עצמה ואת מקצועה.  כמתוכנן היתה הרצאה של הרבה מיכל קנתור על נשים ביהדות וניתנה לחברות הפולניות הזדמנות לראות טלית וגם ספר תורה.  היה ערב מעניין ומהנה...
למחרת, נסעו מוקדם בבוקר ברכבת כמה חברות מועדון פרדס חנה-כרכור עם הפולניות לבאר שבע. האורחות  התקבלו בתחנת רכבת באר שבע על ידי  נשיאת מועדון הנגב, מילה גזמן, חברות המועדון ומוניקה נויהוז ,הבת של קלרה  שניידרמן, אשר התנדבה להדריך את הקבוצה.
הביקור הראשון נעשה בבאר אברהם. בהמשך סייירו באמצעות במיניבוס ברחבי העיר באר שבע.  הסיור כלל הסברים שנתנה מוניקה על אוניברסיטת בן גוריון, המרכז רפואי סורוקה והפקולטה לרפואה, המשכן לאומנויות ואתרים נוספים.
הנסיעה  לשדה בוקר ולמרכז המבקרים במצפה רמון נעשתה תוך כדי התבוננות בנופים המיוחדים של הנגב, ביקור קצר בקבר בן גוריון והסברים על חזונו.
הביקור בנגב הסתיים באירוח בדואי ב"אוהל החלומות" של סלימה, אישה שכל הווייתה מתאימה לרעיון של הסורופטימיסטיות .  סלימה שיתפה אותנו במאבקה לקידום נשים בכפר רחמה, (כפר לא מוכר חוקית) סלימה תיארה את מאבקה לקידום נשים בדואיות במגזר.
האורחות הודו לנו בהתרגשות רבה על האירוח, על הכיבוד המעולה בנסיעה, מעשה ידיה של חברתנו רחל כהן, על האווירה הנעימה ועל הסיור  וההדרכה אשר הוגדרו כחוויה בלתי נשכחת. סוכם על המשך הקשר ועל תכנון פרויקטים משותפים.
ביום שלישי ה-15.3.2016 נסעו חברות מועדון פרדס חנה-כרכור עם האורחות לעתיקות קיסריה.  ראינו סרט בשפה האנגלית על ההיסטוריה המרתקת של המקום.  גם ראינו הולוגרמות של דמויות מההיסטוריה של המקום.  הפולניות התלהבו מאוד מהיופי של המקום.  למרות מזג האוויר המאד שגרירי לא וויתרו על הסיור בעתיקות וכמובן גם בחנויות של המקום.  נסענו לכמה רגעים לראות את שרידי האקואדוקט ולאחר מכן נכנסנו למוזאון ראלי של אומנות דרום אמריקה וספרד.  אכלנו ארוחת מלכים במסעדת "מחנה 80" ולבקשת הפולניות  ביקרנו בחנות של תבלינים ופירות יבשים. כמה רגעיי מנוחה וסידור המזוודות ועלינו על אוטובוס לתל אביב לקונצרט של המוזיקאיות Women Voice and Beat  אשר מסופר עליו בכתבה אחרת.  לאחר הקונצרט לקחנו את הפולניות לשדה תעופה ופרידה מרגשת מחברות יקרות.  בוודאי שההמשך יבוא...ובינתיים אפשר לראות תמונוץ של הביקור באזור "גלריה" באתר.