המועדונים שלנו:

סיור חברות האגוד הארצי הישראלי לפולין במאי 2015

רשמים מסיור חברות האגוד הארצי הישראלי לפולין – על רקע הפרויקט
בין סורופטימיסט ישראל לבין מועדון סורופטימיסט גדנסק
השתתפו בסיור זה 6 חברות מ-3 מועדונים בארץ – יהודית חנניה –יוזמת ומממנת הפרויקט ואסתר
אביאלי ממועדון פרדס חנה כרכור, קלרה שניידרמן ורחל כהן ממועדון הנגב ושולמית גילדנר ואילנה
וואנו ממועדון רמת-גן.
מטרת הנסיעה הייתה להשתתף בקונצרט השני שנערך במסגרת הפרויקט בעיר גדנסק. להזכירכם
הפרוייקט -יצירת מוסיקה של כלי הקשה מלווה בשירה של 2 מנגנות צעירות – איילת אורי בניטה
  מקיבוץ גשר הזיו בגליל וקוסיה {קאט} קודלובווסקה מגדנסק. איילת מנגנת בעיקר בתופים שונים
וכלים מצלצלים וקאט מנגנת על וויברפון ושתיהן מלוות בשירה.
אנו זכינו בסיור זה בחוויה הרבה מעבר להשתתפותנו בפרויקט וזה האירוח המדהים והמרגש
ע"י 2 המועדונים הסורופטמיסטים הן בגדנסק והן בורשה. בכל עיר שהינו יומיים וחצי, סה"כ 5 ימים.
בעיר גדנסק – התקבלנו בשדה התעופה ע"י 3 חברות המועדון עם פרחים. הן באו ב-3 מכוניות כדי
להביא אותנו למלון בעיר העתיקה. לאחר התארגנות וארוחת צהריים במלון נסענו לביקור בבית
הכנסת ומרכז התרבותי היחיד בעיר גדנסק, שם נפגשנו לשיחה ארוכה עם הרב של המרכז, בית
הכנסת אינו במיטבו ומספר היהודים בעיר קטן, עלי לציין שבכל סיור שעשינו הצטרפו מספר חברות
של המועדון בגדנסק ובחלקן שמעו וראו פעם ראשונה את בית הכנסת והמוצגים המוזיאוניים במקום.
אחת החברות, אליזבט, לקחה חופשה מעבודתה והייתה צמודה אלינו כל הזמן.
בערב, לאחר התרעננות, נערך מפגש עם כל חברות המועדון מגדנסק במסעדה על מזח הנהר, בה
נערך טקס הדלקת הנרות וחתימה על ניירות התחלת התהליך של מועדון אחות בין גדנסק ומועדון
פרדס חנה כרכור. ישיבה סביב שולחן ארוך בארוחה טעימה מאד ושיחות בין אישיות מעניינות.
למחרת היה יום סיורים מעניין שנערך למרות מזג האויר הקר והקצת גשום. ראשית סיירו בתיאטרון
שיקספיר שנחנך רק לאחרונה ונבנה במקום תיאטרון עתיק שנהרס. תיאטרון זה הינו המילה
האחרונה בבניית תיאטרון, בנוי במושבים לגובה מ-3 כיוונים עם חללים שניתנים לשינוי, גג נפתח
ונסגר, אחורי הקלעים עם כל השכלולים ועוד. התיאטרון משמש להופעות מכל אירופה.
ביקרנו בגן מדהים ביופיו הצמוד לקטדרלה אוליווה בו ניתן בשעה 12 בצהריים לשמוע קונצרט של
אורגן צינורות. התארחנו בארוחת צהריים בביתה של בחורה צעירה שאינה סורופטימיסטית בוילה
מקסימה ומטעמים וקינוחים מיוחדים באוירה נהדרת בהשתתפות מספר חברות ממועדון גדנסק.
בהמשך היום ביקרנו במוזיאון הסולידריות, שגם הוא נפתח לאחרונה ומתאר אל כל המאבק של
פולין לשחרורה משלטון הקומוניזם. סיימנו בסיור בעיר העתיקה שלמעשה שוחזרה מחדש לאחר
שרובה נהרסה בזמן המלחמה.
בערב התקיים הקונצרט, מטרת בואנו, בבר מוסיקלי שהיה מלא מפה לפה ובהשתתפות אורחים
וכל חברות מועדון גדנסק. הקונצרט היה נפלא. הקשר והכימיה בין 2 המנגנות היה יוצא מהכלל
ובמפגש איתן לאחר הקונצרט הן הביעו רצון להמשיך קשר זה. העלנו רעיון של פניית ישראל וגדנסק
לפדרציה האירופית שתאשר מימון להמשך הפרויקט.
בחצי היום הנותר, כשהשמש יצאה הספקנו לנסוע לסיור בעיירה סופוט על חוף הים הבלטי, מקום
של מרחצאות, מלונות 5 כוכבים ומזח ארוך מעץ בו טיילנו. ומשם לתחנת הרכבת לנסיעה לורשה.
ורשה -  גם כאן חיכו לנו בפתח קרון הרכבת מספר חברות ממועדון סורופטימיסט ורשה על מנת
להביא אותנו למלון לפנות ערב. היה זה ערב חופשי רק של הישראליות. אכלנו ארוחת ערב במסעדה
פולנית באווירה של הנאה וצחוק עד דמעות בניצוחה של הסטנדפיסטית קלרה.
למחרת ביקרנו במוזיאון להיסטוריה יהודית בפולין, שנפתח גם הוא לאחרונה. מוזיאון מעניין מאד
גדוש במידע לאורך 1000 שנים, כולל תקופת השואה עם מיצגים משוכללים. היינו שם מספר שעות
ולאחר כן נסענו במספר מכוניות מחוץ לעיר לוילה עתיקה של ותיקת החברות, שחגגה גם את יום
הולדתה, היא הכינה כיבוד כיד המלך בחצר, סביב שולחנות וזאת לאחר טקס של הדלקת הנרות
בתוך הבית. במפגש זה השתתפו מרבית חברות המועדון של ורשה. אנו הגשנו תשורות רשמיות
לנשיאה, תשורות למארחת ותשורות לכל חברה. זאת גם בגדנסק.
למחרת, אחת מחברות המועדון שהיא גם מדריכת תיירות שכרה עבורנו מיניבוס וערכנו סיור
ברובע הגטו היהודי ומה שנשאר ממנו, בבית הכנסת המרכזי, בעיר העתיקה שברובה שוחזרה,
והגענו לפארק שופן, בו מתקיים קונצרט ביום א' ב-12 בצהריים, לא משנה מה מזג האוויר, היה קר
וקצת גשום אולם מלאו את המקום אלפי מאזינים, הן במושבים והן על הדשאים והאזינו לקונצרט.
מספר חברות באו איתנו למלון לקחת את המזוודות ומשם נסענו לביתה של נשיאת המועדון, שהכינה
לנו כיבוד וארוחת ערב ומשם הסיעו אותנו ב-2 מכוניות לשדה התעופה.
לסיכום – אירוח סורפטימיסטי נפלא.