המועדונים שלנו:
דף הבית20 שנה למועדון קראיובה ברומניה

20 שנה למועדון קראיובה ברומניה

קראיובה האו המועדון הראשון שנוסד ברומניה.

מועדונים בדנמרק וכן האיגוד הדני -ביוזמת הנה ינסבו שכולנו מכירים -פועלים ותומכים בפרוייקטים ברומניה מן ההתחלה.כמו כן יש מועדונים בהולנד שגם כן תומכים בפרוייקטים בקראיובה וברומניה בכלל.

לכבוד חגיגות ה-20 באה קבוצה גדולה של חברות מדנמרק כ-30 וכן קבוצה מהולנד.סך הכל היינו כ35 חברות מחוץ לרומניה.

ארגון הכנס היה מרשים ביותר.

חיכו לנו חברות בנמל התעופה בבוקרסט ומשם נסענו כ-4 שעות לקראיובה.

בערב הראשון הוזמנו ע'י הנשיאה דנה לביתה ששם חיכו לנו מזנונים גדושים ממיטב המאכלים והיין שהכינו חברות המועדון. היינו מעל 50 חברות כולל חברות המועדון כמובן.

יום המחרת הוקדש לביקור בפרוייקטים השונים.

הביקור הראשון היה בבית ספר מרשים מאד שכל הציוד והריהוט החדיש נתרם ע'י הדניות.

משם נסענו למרכז של נוער חרש אשר הופיעו בפנינו במופע מחול מדהים. המדריכה סימנה להם בתנועות ידיים.היתה תצוגה של עבודת צורפות שחלק מאתנו רכשו בשמחה.

התחנה השלישית היה מרכז לנוער ובוגרים אוטיסטיים. המרכז הוקם ע'י הורים כיון שהרשויות אינן נותנות פתרון לחברה האלה.מרכז זה גם כן נתמך ע'י האיגוד הדני.

בקרנו בבית ספר נוסף שבו נעשה הפרוייקט המרכזי והוא חינוך בנות כיצד להמנע מלהגרר לסרסורים וזנות. המורה לאנגלית-חברת המועדון כתבה יחד עם התלמידים הצגה שהוצגה בפנינו באנגלית. סחר בנות הוא תופעה קשה ברומניה.

המקום האחרון היה בי'ס בש'כ עוני.

מועדון בהולנד אימץ מועדונית הפועלת אחר הצהרים בעבור ילדים שהוריהם עובדים מחוץ לרומניה.

כמובן שבכל הפרוייקטים פעילות חברות המועדון.בכל מקום קבלו אותנו בפרחים, כיבוד,-הכל בכחול –צהוב.-מרשים ביותר.

יום המחרת הוקדש לחגיגות ה20. לפני הצהרים התקיים טכס שבו כל הנשיאות לשעבר ספרו על פעילות המועדון בזמן כהונתן.כמובן הדלקת נרות ברכות וכ'ו כמו בכל מקום.

הגיעו חברות ממועדונים רבים ברומניה.

אנחנו הבאנו ברכות מנשיאת האיגוד יהודית חנניה,תעודת עץ ו 2 דגלים של המועדון ושל האיגוד.

בערב התקיים ערב גאלה באולם יפהפה .בתכנית הופיעו הנערות החרשות בתצוגת אופנה של בגדי ערב שהן תפרו במרכז שלהן. המוסיקה הרומנית סחפה את כולנו לרחבת הריקודים.

למחרת יצאנו לטיול של יום וחצי.כאן לצערינו מזג האויר לא שתף פעולה. החל גשם שוטף שלא פסק 4 ימים. מזג האויר חיבל משמעותית בטיול. בערב הגענו לאחוזה יפהפיה שהפכה ל-צימרים-. לא ניתן היה להנות מיפי המקום בגלל הגשם. בערב נגנו לנו 2 אכרים מבוגרים על חלילים שמזכירים את חלילי הבדוים. למחרת המשכנו לבוקרסט ושוב לא עצרנו מתוך פחד של פקקים. החברות הדניות היו חייבות להגיע לשדה התעופה בזמן נתון.

נשארנו 6 הולנדיות,סגנית האיגוד הדני-ריטה ואנחנו עדנה ואני ליומיים נוספים בבוקרסט שגם ממנה יכלנו להנו באופן חלקי בלבד..

בערב הזמינה אותנו חברה ממועדון בוקרסט לארוחת ערב.

כל החברות הרומניות עשו עבודת ארגון וליווי מדהימים.

כרגיל גולת הכותרת היא תמיד המפגש הבלתי אמצעי עם חברות מארצות אחרות. תחושת השייכות, התברות המיידית וכ'ו מחממים את הלב-מומלץ ביותר.